ΓΙΑ ΤΗ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ – ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ

ΟΜΑΔΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα διδασκαλίας & αξιολόγησης

Δώρα Ασημακοπούλου
Ζήσης Κάκος

Διαβάστε Δωρεάν την 3η ενότητα
Κατεβάστε Δωρεάν συνοδευτικό υλικό

ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΠΟ ΕΔΩ >>


Σημείωμα των Συγγραφέων
Ευχαριστούμε θερμότατα όλους όσοι έχετε επισκεφτεί αυτή τη σελίδα.
Το μάθημα των Λατινικών πλέον έχει περάσει σε άλλο -ανώτεροεπίπεδο και η ανάγκη για σωστή διδασκαλία και εκμάθησή τους είναι αναπόδραστη, αν θέλουμε να υπηρετήσουμε τους στόχους που επιδιώκει να ικανοποιήσει με την ενσωμάτωσή του στα ωρολόγια προγράμματα των υποψήφιων στις σχολές ανθρωπιστικού προσανατολισμού.
Έχουμε ισχυρή πεποίθηση πως ό,τι διαβάσατε ή θα διαβάσετε ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ΣΑΣ. Καταβάλαμε προσπάθεια σοβαρή και εξαντλητική, ώστε να μη διαψεύσουμε τις προσδοκίες όλων όσοι σπουδάζουν ή διδάσκουν τη Λατινική γλώσσα και γραμματεία. Στην πορεία σύνθεσης του βιβλίου ταλαντευτήκαμε πολύ, μέχρι να καταλήξουμε στη μορφή που έχει το πόνημα που κρατάτε στα χέρια σας. Προκρίναμε να προτείνουμε μέσα από αυτό ένα νέο τρόπο προσέγγισης του μαθήματος που και τους διδάσκοντες θα εξυπηρετήσει στους σκοπούς τους και τους μαθητές θα ενθουσιάσει, γιατί θα μελετούν και θα μαθαίνουν, όπως πρέπει, τα Λατινικά.
«Δεν είναι βέβαια πολύ εύκολο να βρεις έργο για το οποίο δε θα μπορούσε κάποιος να κατηγορηθεί. Γιατί είναι δύσκολο να κάνει κανείς κάτι έτσι, ώστε να μη διαπράξει κανένα σφάλμα, και είναι επίσης δύσκολο να μη συναντήσει άδικο κριτή, κι αν ακόμη κάνει κάτι αλάνθαστα» [Ξενοφών, Απομνημονεύματα, Β, VIII, 4]. Για τον λόγο αυτό, θερμοπαρακαλούμε όλες και όλους, αν κατά την ανάγνωση διαπιστώνετε λάθη ή αρρυθμίες [Μακάρι να μην υπάρχουν!], να μας ενημερώνετε, ώστε να προβαίνουμε στις απαραίτητες κάθε φορά διορθώσεις. Ο Δ. Λυπουρλής στα αμφιθέατρα του Α.Π.Θ. έλεγε: «ένα βιβλίο δε θα έχει λάθη μετά τη 13η έκδοσή του». Με τη δική σας βοήθεια ευελπιστούμε να διαψεύσουμε αυτή την εκτίμηση.
Θα ήταν σημαντική παράλειψη να μην απευθύνουμε τις ειλικρινείς και θερμότατες ευχαριστίες μας στον Παναγιώτη Φίλο, Αναπληρωτή Καθηγητή Γλωσσολογίας στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, για τη σημαντική βοήθειά του, κάθε φορά που τη ζητήσαμε.


 

Πλήρως εναρμονισμένο με το νέο πρόγραμμα σπουδών (ΦΕΚ 3971- 17/9/2020), τις οδηγίες για την ύλη και τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων και την ενδεικτική διδακτική πρόταση που εκδόθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας (Οκτώβριος 2020).

Κειμενοκεντρική προσέγγιση: Σε κάθε ενότητα δίνεται το απαραίτητο πληροφοριακό υλικό για την πρόσκτηση «ρωμαιογνωσίας», ενδελεχής ανάλυση του λεξιλογίου και των γραμματικών και συντακτικών φαινομένων καθώς και πλούσιο λεξιλογικό υλικό με λατινικές φράσεις που επιβιώνουν στη γλώσσα μας και με τη συσχέτιση των λέξεων του κειμένου με την ελληνική γλώσσα και άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες.

Μαθητοκεντρική προσέγγιση: Στη συντακτική προσέγγιση και στο υλικό εμπέδωσης και τις ασκήσεις πολλαπλών τύπων κάθε ενότητας δίνεται έμφαση στην αυτενέργεια των μαθητών.

Περισσότερες από 500 ασκήσεις, ανοικτού και κλειστού τύπου, που αφορούν τη μετάφραση και κατανόηση του κειμένου, τη γραμματική και συντακτική ανάλυση, την ετυμολογία των λέξεων και την προσέγγιση των στοιχείων πολιτισμού που αναδεικνύονται από το κείμενο σε σύγκριση με το παράλληλο κείμενο που δίνεται.

Κωδικός πρόσβασης στην ιστοσελίδα των εκδόσεων για τις απαντήσεις όλων των ασκήσεων και συμπληρωματικό πλούσιο υλικό για το μάθημα των Λατινικών.

Οδηγίες Ενεργοποίησης Πρόσθετου Υλικού:

ΒΗΜΑ 1: Κάνετε ΕΓΓΡΑΦΗ , δίνετε τα στοιχεία σας και επιβεβαιώνετε το email σας
ΒΗΜΑ 2: Κάνετε ΣΥΝΔΕΣΗ και απο το μενού πάτε στην ενότητα ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΜΟΥ
ΒΗΜΑ 3: Δίνετε τον κωδικό ενεργοποίησης που θα βρείτε επάνω στο βιβλίο και πατάτε ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ

*Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο alkimod@otenet.gr ή εδώ